Praktische informatie

Adres:

Valkenierslaan 3
3451 ZJ Vleuten
Tel. 06 2469 4704
Ε-mail jancarolinetantra@outlook.com

Algemene informatie:

KvK Utrecht: 30260311
BTW-nummer NL 8233.17.687.B01

Beroepsorganisatie:

Lid van de beroepsvereniging SBLP (Stichting Beroepsorganisatie voor  Lichaamsgeorënteerde (Psycho)therapie). Licentie nummer 1086095

Geregistreerd: 

RBCZ, Register Beroepsbeoefenaren Complementaire Zorg, licentienummer 408003B

Nieuwsbrieven

Op 25 mei 2018 is de nieuwe Europese privacywetgeving ingegaan. We hebben overlegd met de provider van de nieuwsbrief, MailCamp, over de regels. Wij gebruiken voor de nieuwsbrieven alleen e-mailadressen van mensen die zich voor 25 mei 2018 ingeschreven hebben voor een nieuwsbrief of ingeschreven hebben voor een workshop. Voor de aanmeldingen na 25 mei 2018 vragen we in de aanmeldingsformulieren toestemming voor de nieuwsbrief.

In alle nieuwsbrieven hebben we gevraagd en vragen we om af te melden als je niet meer geïnteresseerd bent.

Met de provider MailCamp hebben we een verwerkingsovereenkomst gesloten.

Daarmee voldoen we aan de privacywetgeving.

Privacy

Voor een goede behandeling is het noodzakelijk dat ik, als uw behandelende therapeut, een dossier aanleg. Dit is ook een wettelijke plicht, opgelegd door de WGBO. Uw dossier bevat aantekeningen over uw gezondheidstoestand en gegevens over de uitgevoerde onderzoeken en behandelingen.

Ook worden in het dossier gegevens opgenomen die voor uw behandeling noodzakelijk zijn en die ik, na uw expliciete toestemming, heb opgevraagd bij een andere zorgverlener bijvoorbeeld bij de huisarts.

Wij doen ons best om uw privacy te waarborgen. Dit betekent onder meer dat wij: zorgvuldig omgaan met uw persoonlijke en medische gegevens en ervoor zorgen dat onbevoegden geen toegang hebben tot uw gegevens. Als uw behandelende therapeut heb ik als enige toegang tot de gegevens in uw dossier. Ik heb een wettelijke geheimhoudingsplicht (beroepsgeheim).

De gegevens uit uw dossier kunnen ook nog voor de volgende doelen gebruikt worden:

– Om andere zorgverleners te informeren, bijvoorbeeld als de therapie is afgerond of bij een verwijzing naar een andere behandelaar. 

-Voor het gebruik voor waarneming, tijdens mijn afwezigheid.

– Voor het geanonimiseerde gebruik tijdens intercollegiale toetsing.

Dit gebeurt alleen met uw expliciete toestemming.

Een klein deel van de gegevens uit uw dossier wordt gebruikt voor de financiële administratie, zodat wij (Jan of Caroline) een factuur kunnen opstellen.

Als ik vanwege een andere reden gebruik wil maken van uw gegevens, dan zal ik u eerst informeren en expliciet uw toestemming vragen.

Deze gegevens in het cliëntendossier blijven zoals in de wet op de behandelovereenkomst wordt vereist 20 jaar bewaard.

Klachtenprocedure

Als therapeut in de complementaire gezondheidszorg moet ik mij houden aan de gedragsregels van mijn beroepsvereniging en aan de algemene wettelijke bepalingen. Het kan voorkomen dat een cliënt of deelnemer die bij mij in behandeling is of is geweest, ontevreden is. Als een klacht binnenkomt, wordt deze door mij, Jan den Boer, behandeld. Ik zal altijd zo snel mogelijk en uiterlijk binnen een week contact opnemen. (Tijdens een vakantieperiode kan deze termijn  maximaal 4 weken zijn). Als het voor de klacht nodig is om eerst onderzoek te doen voordat contact opgenomen kan worden, wordt de cliënt  daarover binnen een week (of bij vakantie binnen maximaal vier weken) in kennis gesteld, waarbij het uitstel wordt toegelicht. Afhankelijk van het onderzoek wat nodig is, zal vervolgens een termijn aangegeven worden waarin de reactie plaats kan vinden.

Bij een klacht die binnengekomen is zullen we in eerste instantie proberen het probleem samen op te lossen. Als het niet mogelijk is om het probleem samen op te lossen, dan is het mogelijk om een klacht in te dienen bij de koepelorganisatie waarbij ik aangesloten ben, de RBCZ. Meer informatie via de link: https://rbcz.nu/wp-content/uploads/2022/04/220323-Klacht-indienen.pdf 

Als ook deze klachtenprocedure niet tot een bevredigend resultaat leidt, dan is een tuchtrechtprocedure mogelijk. Anders dan in een procedure bij de klachtencommissie kan de tuchtrechter sancties opleggen tegen mij, of in het uiterste geval besluiten om mij te laten schrappen uit het register.

Het oordeel van de beroepsinstantie is voor mij bindend; eventuele consequenties worden door mij snel afgehandeld.

Een klacht zal altijd vertrouwelijk behandeld worden.

Een klacht wordt in het dossier van de cliënt bewaard voor minimaal vijf jaar.